Bij Beter Meubel vonden ze het vreemd dat ik een probleem had met een voorschot. Lakoniek vroegen ze me of ik misschien een moreel bezwaar had tegen het betalen van een voorschot.
“We zijn verzekerd” zeiden ze,
“we zijn te vertrouwen” zeiden ze,
“wij onderscheiden ons van andere meubelzaken omdat wij onze beloften waarmaken” zeiden ze,
“we hebben zo’n lange levertijden omdat wij dan voor 100% kunnen garanderen dat we op tijd leveren, want we hebben een hekel aan winkels die hun beloften niet nakomen” zeiden ze.
“U moet snel beslissen, want de kast die u hebt is momenteel de laatste” zeiden ze.
“U hebt geluk, de kast is nog in voorraad” zeiden ze
“We zetten die kast opzij zodat we die zeker op tijd kunnen leveren,” zeiden ze
“Derde week van januari is nog tijd genoeg, dat is zeker en vast geen probleem” zeiden ze
En dan krijg je op een donkere namiddag in december telefoon.
“De leverancier heeft productievertraging opgelopen” zei ze.
“U bent verkeerd geïnformeerd” zei ze.
“Uw meubels worden pas een maand later geleverd” zei ze.
Nu weet je meteen wat ik tegen een voorschot heb, zeg ik.